Saturday, 29 August 2009

Misi mencari cebisan hati yang tertinggal

Inshallah akan bertolak ke London petang esok dengan menggunakan perkhidmatan penerbangan tambang murah bersama emak dan ayah tercinta. Seronok rasanya berpeluang ke sana kembali. Inshallah akan ke sana untuk menghadiri majlis Graduation UCL pada 10.45, Rabu, 2 Sept. Sambil-sambil itu, bawa emak dan ayah jalan-jalan, harapnya mereka enjoy. Kalau ada peluang nak gi shopping juga. Penting ni, he he.

Tak sabar nak menghirup udara sejuk (tapi terlupa udara di London tercemar sebenarnya, hu hu) dan bertemu dengan rakan-rakan di Malaysia hall dan juga junior-junior di London. Lebih istimewa, dapat merasai suasana sambutan Ramadhan yang meriah di luar negara, istimewa sekali. London Central Mosque pasti penuh teramat, terutamanya pada malam ke 27. Teringat keseronokan dapat menyertai halaqah tadarus Al-Quran selepas subuh di sana. Rindu pula akan makanan yang sedap-sedap, kebab yang pelbagai (Turkish, Iranian/Persian, Pakistani, Morrocan etc.) dan nasi Biryani Khan's. Tetapi bulan puasa ni tak tahulah dapat pekena seround dua atau tidak.

Sekarang sahaja aku sudah mebayangkan alangkah menariknya kalau dapat berbasikal sambil melalui jalan-jalan yang sering menjadi laluanku ke tempat-tempat  di sekitar W2, ke stesen keretapi Paddington, kedai-kedai sepanjang Edgware Road, Kensington Garden, Msia Hall dsb. Wah, banyak sungguh kenangan. 

Semoga perjalanan kali ini mampu mengubat kerinduan dan aku dapat mengucapkan selamat tinggal kepada London properly, bukan seperti tahun lepas.

Inshallah kembali ke tanahair pada Ahad seterusnya, 6 Sept.


Note: This entry was originally posted at http://brotherabn.blogspot.com

2 comments: